Het bedrijf Airhelp dat mensen bijstaat die compensatie willen voor een vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht heeft een ranglijst opgesteld van 72 luchtvaartmaatschappijen wereldwijd en onthult daarbij de beste en de slechtste – en sommigen zijn behoorlijk verrassend.
Het is de zesde keer dat Airhelp de ranglijst samenstelt. Het bedrijf beoordeelt luchtvaartmaatschappijen op de kwaliteit van de dienstverlening, de punctualiteit en het afhandelen van klachten om tot een totaalscore te komen.
Een woordvoerder van Airhelp vertelt tegen Business Insider dat maatschappijen waarvan gegevens ontbraken voor een van de categorieën niet zijn opgenomen in de ranglijst.
Van de 13 laagst scorende luchtvaartmaatschappijen zijn er zes Europees. Bekijk hieronder de 13 slechtste luchtvaartmaatschappijen volgens Airhelp met hun totaalscore op een schaal van 1 t/m 10.
13. Tap Portugal — 6,40. De Portugese luchtvaartmaatschappij Tap die volgens velen de ‘knapste crew’ ter wereld heeft, scoort relatief laag op punctualiteit (69%), haalt 6,05 punten voor het afhandelen van klachten en een 6 voor de kwaliteit van de dienstverlening en eindigt daarmee op de 60ste plaats van de 72 luchtvaartmaatschappijen in deze ranglijst.
Bron: Business Insider